بهینه سازی سایت برای Affiliate Marketing Programs

افیلیت مارکتینگ و سئو: 10 نکته افزایش بازدید و فروش سفینه

اگر قصد دارید با سایت‌های همکاری در فروش لباس ارتباط بگیرید و از این راه کسب درآمد کنید، بانی‌مد شاخص‌ترین آن‌هاست. این سایت فعالیت خود را با فروش انواع لباس آغاز کرد و در حال حاضر، بازه وسیعی از محصولات پوشاک، کیف و کفش، لوازم دیجیتال، لوازم خانگی و کالاهای فرهنگی و هنری را ارائه می‌دهد. در سال ۹۷ سایت افیلیت مارکتینگ دیجی‌کالا با هدف جذب رسانه‌های مختلف برای همکاری در فروش راه‌اندازی شد. در حال حاضر، برای همکاری با دیجی‌کالا در حوزه فروش محصول، باید به سایت افیلیو مراجعه کنید تا پس از ثبت‌نام و احراز هویت، وارد مراحل دریافت لینک فروش و کسب سود شوید. اگر می‌خواهید از طریق همکاری با بهترین سایت‌های همکاری در فروش کسب درآمد کنید، کافی است یک جست‌وجوی ساده در اینترنت انجام دهید. در کسری از ثانیه، با صدها گزینه مختلف برای افیلیت مارکتینگ روبه‌رو خواهید شد؛ اما یک مشکلی وجود دارد؛ آن هم این است که همه این پیشنهادها، سود خوبی به شما نمی‌دهند.

هر پلتفرم ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد، و انتخاب شما باید متناسب با نوع مخاطبان و مهارت‌های شما باشد. به عنوان مثال، اگر مدت اعتبار کوکی ۳۰ روز باشد و مشتری در این بازه زمانی خریدی انجام دهد، شما کمیسیون آن فروش را دریافت خواهید کرد، حتی اگر خرید او در لحظه نباشد. ضمنا ذخیره‌سازی کوکی‌ها بصورت اتوماتیک انجام می‌شود و نیاز به انجام کار خاصی از سمت شما نیست. تصور کنید شما در یوتیوب یک کانال دارید که ویدیوهایی درباره لوازم جانبی خودرو تولید می‌کنید. در یکی از ویدیوها، محصولات متنوعی مانند پوشش‌های صندلی، دستگاه‌های شستشوی خودرو، و سیستم‌های صوتی خودرو را معرفی می‌کنید. فرض کنید یکی از دوستان شما صاحب یک سالن زیبایی است و شما هم وبلاگی در حوزه مد و فشن دارید که مخاطبان ثابتی دارد.

با توجه به تحریم های ایران اکیداً توصیه می شود که از IR استفاده نکنید. همانطور که میدانید سیستم گوگل ادز دیگر برای دامنه های IR خدمات ارائه نمی دهد. همچنین هیچ معلوم نیست که در آینده چه پیش خواهد آمد، پس برای اطمینان از com استفاده کنید. حال شما باید این کلمات را جمع آوری کنید و به Keyword Planner بروید و سرچ آن ها را بررسی کنید و بهترین ها را انتخاب کنید. چرا؟ چون این کلمات رقابت پایین ولی نرخ تبدیل بسیار بالایی دارند.

رقیبان شما در این عرصه بیکار نمی‌نشینند و مدام در حال رقابت برای جذب کاربران شما هستند. برای این کار کافیست با ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول گوگل و غیره، عملکرد سئوی صفحات سایت خود را آنالیز کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید مشتری‌های بالقوه خود را جذب و نگه دارید و نرخ پرش یا بانس ریت را کنترل کنید، حتما سرعت لودینگ سایت خود را در محدوده کمتر از 3 ثانیه نگه دارید. کیوردهایی که صرفا از نوار جستجوی گوگل پیدا می‌کنید، در دهانه قیف بازاریابی هستند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. در این صفحه می توانید تمام لینک های افیلیتی که ایجاد کرده اید را مشاهده کنید.

با ما همراه باشید تا به برخی از این فروشندگان افیلیت مارکتینگ اشاره کنیم. برای بازاریابی همکاری در فروش موفق، بهتر است پیش از هر چیز بازار و رقبای خود را بشناسید. از مطالعۀ جزئیات متفاوتی دربارۀ مشتریان، ویژگی‌های شخصی آن‌ها و علایق‌شان غافل نشوید. کشف گروهی از افراد که محصولات حوزۀ مد نظر شما را راحت‌تر از دیگران تهیه می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. فروشنده، خالق، برند، تولیدکننده یا فروشگاهی که محصول یا خدمات را وارد چرخۀ فروش می‌کند را "Merchant" می‌نامند.

شما می توانید چند پیش نمونه از آن محصول تان بسازید و در بازار عرضه کنید، اگر استقبال شد یعنی ارزش دارد که روی آن سرمایه گذاری کنید. برای موفقیت در فروش محصول اینترنتی تان هم می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که تعریف و تحسین خالی محصول شما کافی نیست و باید مستقیماً درخواست خرید را پیگیری کنید. گاهی اوقات افیلیت ها باید از یک شبکه وابسته عبور کنند تا حتی بتوانند یک محصولی را تبلیغ کنند، به عنوان مثال زمانی که تاجر فقط برنامه افیلیت خود را در یک شبکه اجتماعی مدیریت می کند. پس شبکه وابسته به عنوان پایگاه داده برای بسیاری از محصولات به کار می رود و خود افیلیت مارکتر می تواند از بین آنها انتخاب کند که در کدامیک از این شبکه ها، تبلیغ کند. با استفاده از ویدئوهای آموزشی می‌توانید صفر تا صد پنل مدیریت و حتی نحوه جذب مخاطب و سئو سایت را آموزش ببینید.

این چالش‌ها عمدتاً به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های داخلی ایجاد می‌شوند. خوشبختانه، با شناخت دقیق این مشکلات و استفاده از راه‌حل‌های موجود، می‌توان این موانع را به فرصت تبدیل کرد. در ادامه، به بررسی چالش‌ها و راهکارهای عملی برای رفع آن‌ها می‌پردازیم. افیلیت مارکتینگ در ایران نیز، مانند سایر نقاط جهان، یک فرصت جذاب برای کسب درآمد است. کاربران ایرانی نیز می‌توانند با تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق اینترنت، درآمد ریالی یا حتی درآمد ارزی داشته باشند. با این حال، فعالیت در این حوزه به دلیل برخی چالش‌های خاص برای ایرانیان، ممکن است کمی پیچیده‌تر باشد.

همچنین می توانید از SEMrush برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل رتبه بندی کنید و ترافیک بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید. اگر به دنبال بهبود استراتژی سئو خود هستید یا می خواهید یاد بگیرید که چگونه رقبای خود را شکست دهید. SEMrush ابزاری است که ارزش سرمایه گذاری برای برنامه بازاریابی افیلیت شما را دارد. حتی می توانید از Sendinblue برای تنظیم ویژگی چت زنده در سایت خود استفاده کنید.

برای تولید چنین محتوایی باید موضوعات جذاب و مرتبط با معرفی و فروش محصول تولید کنید. شما باید روی کیوردهایی دست بگذارید که کاربر را به خریدار تبدیل کند. یعنی هدفتان صرفا افزایش ترافیک نباشد؛ بلکه به افزایش نرخ تبدیل و فروش هم فکر کنید تا به درآمد بیشتری برسید. پس از انتخاب حوزه و فروشندۀ مد نظرتان، زمان آن رسیده که به یک شبکۀ افیلیت مارکتینگ بپیوندید. غالباً این شبکه‌ها وب‌سایت‌هایی دارند که عضویت و ورود به آن‌ها را برای‌تان راحت‌تر می‌کند.

برای درگیر نگه داشتن آن‌ها، در مشتری احساس ضرورت نسبت به محصول‌تان به‌وجود بیاورید. برای مثال، اگر در حوزۀ آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنید، به مخاطبان مشاورۀ رایگان پوست و مو هدیه دهید و در طول آن، به محصولات فروشنده‌تان اشاره کنید که می‌توانند برای مشتری مفید باشند. همکاری در فروش به شما کمک می‌کند که راحت‌تر از مشاغلی با درآمد فعال، پول دربیاورید. در ادامه، به مزایا و معایب این مدل بازاریابی می‌پردازیم تا کاملاً آگاه، در این راه گام بردارید. تنها برخی افراد شبکۀ بازاریابی افیلیت را بخشی از چرخۀ اصلی این نوع مارکتینگ در نظر می‌گیرند. این شبکه، از تولیدکنندگان و ناشرانی تشکیل می‌شود که پلی بین بازاریابان و فروشندۀ اصلی می‌سازند.

انتخاب حوزه‌ای از بازاریابی که به آن علاقۀ بیشتری دارید یا به‌صورت تخصصی در آن فعالیت کرده‌اید، نویددهندۀ افیلیت مارکتینگ سودآوری در گذر زمان خواهد بود. سایت های همکاری در فروش تخصصی محصولات و خدمات یک دسته بندی خاص را ارائه می دهند. این سایت ها معمولاً محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که مخاطبان خاصی دارند، مانند محصولات سلامتی و زیبایی، محصولات آموزشی و غیره. وبلاگ نه تنها در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است بلکه در واقع به افراد کمک می کند تا بهترین محصولات و خدمات را پیدا کنند. توجه داشته باشید که اگر نقد و بررسی و نظرات شما واقعاً مفید نباشند، مردم بلافاصله احساس می کنند که شما فقط به فکر کسب درآمد خودتان هستید.

یعنی شما محصولات یا خدمات دیگران رو تبلیغ و فروخته و بابت هر فروش پورسانت دریافت می‌کنید. اما اگر می‌خواید موفق بشید، باید یک وب‌سایت معتبر و قابل اعتماد بسازید که به مخاطبانتون محتوای مفید ارائه بده. برخلاف پلتفرم‌های افیلیت مارکتینگ، ترب نه درصدی از فروش را به تبلیغ‌کنندگان پرداخت می‌کند و نه سیستمی برای همکاری در فروش دارد. در واقع، ترب تنها به‌عنوان یک واسطه برای مقایسه قیمت‌ها عمل می‌کند و کاربران را مستقیماً به وب‌سایت فروشگاه‌ها ارجاع می‌دهد. نکته مهم در این همکاری، تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با محصولات است. با ارائه نقد و بررسی‌های صادقانه و اطلاعات مفید، می‌توانید اعتماد مخاطبان را جلب کرده و آن‌ها را به خرید ترغیب کنید.

از شما خواسته می‌شود که اطلاعات لازم برای احراز هویت به‌عنوان ناشر یا فروشنده در آن وب‌سایت افیلیت مارکتینگ را در اختیار مسئولین شبکه قرار دهید. پس از تأیید شدن اطلاعات‌تان، می‌توانید همکاری در فروش در حوزۀ انتخابی‌تان را آغاز نمایید. در پایان باید به شما یادآوری کنیم که علاوه‌بر افیلیت مارکتینگ، شما می‌توانید با استفاده از مدل کسب‌وکار دراپ شیپینگ که یک روش بدون نیاز به سرمایه است، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. به‌همین منظور، می‌توانید با شرکت در یک دوره آموزش دراپ شیپینگ به‌صورت کامل به آن مسلط شوید و به درآمدهای بالا برسید. ما تیمی متخصص و با تجربه در طراحی و توسعه وب سایت ها و بهینه سازی موتورهای جستجو هستیم. با بیش از 10 سال تجربه در این حوزه، ما به مشتریانمان راهکارهایی موثر برای بهبود دیده شدن وب سایت هایشان در موتورهای جستجو ارائه می دهیم.

شما میتوانید یک سایت دارای اعتبار بالا و همچنین نزدیک به کسب و کار خود را پیدا کنید و برای آن یک پست مهمان بسازید. البته در ایران از این کار به عنوان رپورتاژ یاد می شود، که باید برای آن پول پرداخت کنید. البته اگر همه چیز با کیفیت باشد واقعا ارزش پول پرداختی را خواهد داشت. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر رتبه بندی موتورهای جستجو لینک بیلدینگ است. لینک های باکیفیت میتواند تاثیر قابل توجهی بر رتبه ی سایت شما داشته باشد. البته باید خاطرنشان کنم که هرگونه اقدام و فعالیت که در بازاریابی های خود انجام می دهید، باید بر اساس مخاطب و پرسونای مشتری شما باشد.

این کمپین ها می توانند به شکل یک پاپ آپ، نوار شناور، بنر خوش آمدید تمام صفحه و موارد دیگر باشند. برای مثال، اگر در زمینه تکنولوژی فعالیت دارید، تبلیغ محصولات دیجیتال مانند لپ‌تاپ یا نرم‌افزار می‌تواند بهترین انتخاب باشد. یا اگر یک بلاگر در حوزه آشپزی هستید، همکاری با برندهای تولیدکننده وسایل آشپزخانه بسیار منطقی‌تر از تبلیغ لوازم بدنسازی است. اگر به دنبال افیلیت مارکتینگ هستید، دیجی‌کالا این امکان را فراهم کرده‌ است. کاربران باید این تفاوت را در نظر بگیرند و انتظارات خود را بر اساس نقش ترب در فرآیند خرید تنظیم کنند. من اینجا نمونه دیگری از محتوای زبان انگلیسی مربوط به افیلیت مارکتینگ برای شما آورده‌ام.

اگر در تولید محتوای ویدیویی مهارت دارید، یوتیوب گزینه‌ای عالی است. مخاطبان یوتیوب معمولاً به محتوای بصری علاقه‌مند هستند و ویدیوهای نقد و بررسی، آموزش‌ها و معرفی محصولات می‌توانند بازدید بالایی داشته باشند. مزیت استفاده از توضیحات ویدیو (یا همان بخش دیسکریپشن) برای قرار دادن لینک‌های افیلیت نیز امکان بسیار جذابی است. یکی از مزایای بی‌نظیر افیلیت مارکتینگ این است که می‌توانید مخاطبانی از سراسر جهان را هدف قرار دهید. با تبلیغ محصولات و خدماتی که قابلیت فروش بین‌المللی دارند، می‌توانید درآمد خود را به ارزهای مختلف مانند دلار، یورو یا پوند کسب کنید. این ویژگی به‌خصوص برای کسانی که به دنبال درآمد ارزی هستند، بسیار جذاب است.

اگر نکات مهمی که تا به اینجا اشاره کردم را مدنظر قرار دهید، می توانید تا حد بسیار زیادی از سئو و بهینه‌سازی سایت در راستای افیلیت مارکتینگ بهره ببرید. برای این کار می‌توانید در سایت‌های معتبر با میزان ترافیک ارگانیک بالا، پست مهمان یا رپورتاژ منتشر کنید. با این کار، علاوه بر دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبر، ترافیک زیادی هم جذب می‌کنید. برای این کار باید مدام محتواهای افیلیت جدید تولید کنید و محتواهای قبلی را هم به‌روزرسانی کنید. نباید اجازه بدهید که سایت‌ها یا محصولات رقیب جای شما و محصولاتی که معرفی می‌کنید را پر کنند.

شما در این روش، بدون هیچ دردسری، محصولاتی را به فروش می‌رسانید که هیچ هزینه‌ای برای خرید یا نگهداری آنها نمی‌پردازید؛ بلکه فقط آنها را در سایت خود معرفی و تبلیغ می‌کنید. با معرفی خدمات ملی پیامک به آشنایان خود، می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که در زمینه‌های بسیاری به اس ام اس مارکتینگ نیاز دارند. از این طریق، با استفاده از لینک افیلیت مارکتینگ خود، به آن‌ها در خرید پنل پیامکی با تخفیف کمک می‌کنید و هم کمیسیون تعیین‌شدۀ خود را برای هر پنلی که خریداری می‌شود، دریافت خواهید کرد. در دنیای وسیع مارکتینگ، گزینه‌های زیادی برای شروع بازاریابی افیلیت وجود دارند. بهتر است پیش از شروع به کار، انواع فروشنده‌ها و حوزه‌های فروش را به‌دقت بررسی کنید.

اما با گذشت زمان، افزایش مهارت‌ها و بهبود استراتژی‌ها، درآمد شما می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد. با تحلیل این داده‌ها می‌توانید استراتژی‌های خود را بهینه‌سازی کرده و همکارانی که بهترین عملکرد را دارند، بیشتر مورد توجه قرار دهید. از طرفی، هر روزه محصولات یا خدمات جدیدی به بازار عرضه می‌شوند که با محصولاتی که شما معرفی و بازاریابی می‌کنید، در رقابت هستند. بیش از نیمی از بازدیدکنندگان اینترنتی را کاربران موبایلی تشکیل می‌دهند. این کاربران که از سیستم‌های با سرعت بالای اندروید یا IOS استفاده می‌کنند، عادت به کار با سرعت بالا دارند و منتظر بارگیری سایت‌های کند نمی‌مانند. علاوه بر این، وقتی اسم دامنه سایت شما در ذهن مخاطب ماندگار شود، آن را به اطرافیانش معرفی و تبلیغ می‌کند.

و اما، نکته آخر اینکه باید ببینید آیا می‌تونید در طولانی‌مدت در اون حوزه فعالیت کنید یا نه. ممکنه بعضی موضوعات به سرعت برای شما کارآمد باشن، اما در طولانی‌مدت نتونید رشد کنید. کلمه تان را در گوگل سرچ کنید، روی اولین نتیجه کلیک کنید تا فوراً ببینید چه چیزی در این روبات ها بد است و چه چیزی را می توانید در آنها به طور بالقوه بهبود بخشید. شما برای هر محصول مورد نظر فیزیکی تان می توانید این کار را انجام دهید. این که آیا مصرف کننده می داند که او بخشی از یک سیستم بازاریابی وابسته است یا خیر، عمدتاً به سایت های معرف بستگی دارد.

اما از آنجا که لینک جدید را مستقیماً در ویرایشگر وردپرس می سازید، افزونه ThirstyAffiliates گزینه ایجاد لینک و درج در پست را در اختیار شما قرار می دهد. اولین دکمه به شما امکان می دهد یک لینک افیلیت به محتوای خود اضافه کنید. همکاری در فروش از گذشته‌های دور، روشی محبوب برای بازاریابی بوده است. در طول تاریخ، فروشندگان زیادی به بازاریابانی که برای‌شان مشتری تازه می‌آوردند، هدایا و جوایزی اهدا کرده‌اند. به عنوان یک بازاریاب وابسته، شما نیازی به نگرانی درباره موجودی یا حمل و نقل ندارید.

هر کمپین بازاریابی که اجرا می کنید باید متناسب با مشتری شما باشد تا موفق عمل کند. پس همیشه این موضوع را در تدوین استراتژی های خود، مد نظر قرار دهید. همچنین یک ویژگی پوشش برای ایمن نگه داشتن لینک های افیلیت شما وجود دارد. گاهی اوقات هکرها لینک های افیلیت خام شما را پیدا کرده و جایگزین آن ها می شوند. این بدان معناست که سود حاصل از تمام تلاش های شما در واقع به جیب شخص دیگری خواهد رفت.

هر جفت دست اضافی به شما کمک می‌کنه که تجارتتون رو سریعتر رشد بدید. وقتی کارهای درست رو انجام دادید و ترافیک رو به سمت وب‌سایتتون هدایت کردید، باید به راه خود ادامه بدید و بزرگتر بشید. حتی ممکنه برای شروع به برنامه‌هایی بپیوندید که کمیسیونشون کمتره، ولی بعداً با رشد سایت و ترافیکتون، بتونید به برنامه‌های بزرگتر و سودآورتری هم برسید. پس از ایجاد محصول و تحویل آن به خریداران اولیه، وقت آن است که شبکه وابسته را باز کنید. در بخش دیدگاه نظرات خودتان را در مورد سیستم Affiliate marketing بگویید. اگر سایت دیگری هم می‌شناسید که از آن درآمد داشتید برای ما در بخش نظرات بنویسید.

سپس، می توانید این کمپین ها را برای بخش های خاصی از ترافیک خود هدف قرار دهید. این بدان معناست که شما همیشه پیام خود را در سفر مناسب به مشتریان مناسب در زمان مناسب نشان می دهید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد با کمترین هزینه و ریسک ممکن، کسب‌وکار خود را آغاز کنید. حتی اگر موفق نشدید، ضرری که متحمل می‌شوید محدود به زمان و تلاش شما خواهد بود. هر بار که یکی از اعضای کانال شما از طریق این لینک‌ها در تور ثبت‌نام کند، شرکت برگزارکننده درصدی از مبلغ تور را به شما پرداخت می‌کند.

با استفاده از این استراتژی‌ها، می‌توانید محصولات را به شیوه‌ای حرفه‌ای‌تر تبلیغ کنید و شانس موفقیت خود در آموزش همکاری در فروش را افزایش دهید. در مدل CPA یا Cost Per Action، افیلیت تنها زمانی کمیسیون دریافت می‌کند که کاربر اقدام خاصی مانند ثبت‌نام، پر کردن فرم یا انجام خرید را انجام دهد. این مدل معمولا برای شرکت‌هایی که به دنبال جمع‌آوری اطلاعات مشتریان هستند، مناسب است. افزونه YITH WooCommerce Affiliates یکی از بهترین افزونه های سیستم همکاری در فروش برای ووکامرس می باشد که ثبت، مشاهده و مدیریت شرکاء را از طریق پیشخوان وردپرس برای شما ساده می کند. همچنین این افزونه از شورتکدهای اختصاصی برای عملکرد های مختلف پشتیبانی می کند.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ساختار کمیسیون شرکت یا تولیدکننده کالا را بفهمید. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید محتوای خود را از طریق تبلیغات پولی معرفی کنید، این هزینه ای است که باید برای آن حساب باز کنید. شما باید مبلغی را که برای تبلیغ هر قطعه محتوا و یا هر خرید صرف کرده اید را با مقدار مبلغی که برای هر فروش دریافت کرده اید مقایسه کنید. یا اگر یک وبلاگ و وب سایت دارید، مجبورید هزینه هاست آن را بپردازید. در این حالت باید مبلغی دریافت کنید که بتواند هزینه های این موارد را پوشش دهد. از این برنامه بازاریابی استفاده کنید تا محاسبه کنید که چقدر باید سرمایه گذاری کنید تا بتوانید یک برنامه بازاریابی اساسی را تهیه و اجرا کنید.

وب‌سایت، فضایی پایدار و قابل‌کنترل برای ارائه خدمات و فروش محصولات شما است. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌توانید از خرید هاست وردپرس (WordPress) و خرید دامنه (Domain) از پارس‌پک استفاده کنید که خدماتی مطمئن و مناسب برای کسب‌وکارهای آنلاین ارائه می‌دهد. این کار باعث می‌شود همیشه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید و مارکتینگ آنلاین خود را مستقل‌تر کنید. انتخاب یک برنامه افیلیت مناسب، تأثیر بسیار زیادی در موفقیت شما در کسب‌وکارتان دارد. با انتخاب یک برنامه مناسب می‌توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، محصولات یا خدماتی با کیفیت بالا را تبلیغ کنید و در نهایت به درآمد قابل توجهی دست یابید. در ادامه، به نکاتی که باید برای این منظور درنظر داشته باشید، اشاره خواهیم کرد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری