خطاهای سئو برای یوتیوب

سئو یوتیوب چیست؟ + 10 ترفند کاربردی برای سئو ویدیو در یوتیوب دی ام یار

در واقع یک مسیر آسان برای کاربر به سمت محتوای ویدیویی دیگر در کانال است. گرچه تصاویر کوچک همچون متن، داده ‌های زیادی را انتقال نمی دهند، اما توسط الگوریتم یوتیوب تفسیر می شوند. تصاویر کوچک می توانند فضایی را ایجاد کنند که کاربر بر روی محتوا کلیک کند. آن زمان دیر نیست که الگوریتم ‌ها بتوانند تصاویر کوچک را با محتوای ویدیو مقایسه کنند. هشتگ ‌ها قابل کلیک هستند، بنابراین بهتر است در انتخاب هشتگ از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا استفاده کنید.

با فراهم کردن امکانات بی‌نظیر برای بارگذاری، مشاهده و به اشتراک‌گذاری محتواهای ویدئویی، یوتیوب به سرعت به یکی از اصلی‌ترین منابع محتوای دیجیتال در جهان تبدیل شد. امروزه، میلیاردها کاربر از سراسر دنیا از یوتیوب برای دسترسی به آموزش‌ها، سرگرمی‌ها، موزیک‌ویدئوها و حتی رویدادهای زنده استفاده می‌کنند. با این ابزارها می توانید منابع دیگری مانند حجم کلمات کلیدی که تعداد جستجو آنها در گوگل اعمال شده است و هزینه هر کلیک، میزان هزینه متوسط هر کلیک برای هر عبارت در گوگل را ببینید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید از ابزارGoogle Keyword Planner  استفاده کنید. سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که خاص و در عین حال میزان جستجوی آن حداقل 300 بار در ماه باشد.

مابقی آن وقتی برای کاربران به نمایش در می‌آید که بر روی گزینه “show more” کلیک کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که در همان چند کلمه اول دیسکریپشن، از ارائه اطلاعات کاربردی همچون CTAها و یا لینک‌های ضروری استفاده کنید. استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مناسب در اجزای متنی ویدئوهای یوتیوب، به عنوان یک نکته ضروری در طراحی استراتژی سئو یوتیوب در نظر گرفته می‌شود. نرخ کلیک (CTR) به نسبت تعداد کلیک‌ها به تعداد نمایش‌ها گفته می‌شود. برای افزایش CTR، باید عناوین جذاب و تصاویر بندانگشتی باکیفیتی ایجاد کنید که کاربران را به کلیک کردن بر روی ویدئوهای شما ترغیب کند. ابزارهای تحلیلی یوتیوب را مورد بررسی قرار دهید تا بدانید که چه نوع ویدئوهایی بیشترین بازخورد را داشته‌اند و چگونه می‌توانید محتوای بهتری تولید کنید.

یوتیوب معیارهای مفید زیادی ارائه می‌کنه که می‌تونه کمک کنه ارزیابی کنی آیا تیمت به اهداف استراتژیکش می‌رسه یا نه. معیارهای گسترده می‌تونن برای پیگیری ثبات و تغییرات بزرگ در عملکرد، مثل تغییرات الگوریتم مفید باشن. ایجاد یک برنامه محتوایی وقتی کانال یوتیوبت روی موضوعی که دوست داری متمرکزه، می‌تونه ساده به نظر برسه. در عوض، یک استراتژی محتوای جامع شامل کارهای نوشتاری مثل وبلاگ‌ها و کتاب‌های الکترونیکی، و همینطور رسانه‌هایی مثل پادکست‌ها، محتوای تصویری و ویدیوهاست. وقتی یوتیوب ویدیوها رو رتبه‌بندی می‌کنه، به معیاری به نام “مدت زمان تماشا” اهمیت میده – به عبارت دیگه، اینکه بینندگان چقدر توی ویدیوی شما می‌مونن. موقعی که می‌خوای سئوی یوتیوب رو امتحان کنی، به این فکر کن که چطور می‌تونی کلمات و عباراتی که مخاطب هدفت استفاده می‌کنه رو وارد کنی.

ایده دیگر استفاده از مهرهای زمانی برای هدایت بیننده به قسمت های مشخصی از ویدیو، به خصوص در محتوای طولانی تر است. علاوه بر این، آنها اغلب جستجوهای قیف پایین را نشان می دهند – یعنی نزدیک به تبدیل. با مرتب کردن محتوات در خوشه‌های موضوعی، می‌تونی نظارت کنی کدوم محتواها به هم مربوط هستن، چه نوع محتوایی برنامه‌ریزی کردی و قبلاً چی ساختی. حتماً نظر جذابی بذار که بحث رو ادامه بده یا ارزش بیشتری برای خواننده‌ها ارائه کنه. یک CTA که ارزش ارائه می‌کنه نه تنها لایک‌ها، اشتراک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها رو تشویق می‌کنه، بلکه می‌تونه معیارهای تعامل بیننده رو هم بهبود بده. توجه کن چطور نیل پتل از چند هشتگ در ویدیوش استفاده می‌کنه که حول محور دستیابی به ROI از بازاریابی محتواست.

با توجه به اهمیت روزافزون ویدئوها در دنیای دیجیتال، بهینه‌سازی کلیپ‌های یوتیوب می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر رشد و موفقیت کانال‌ها و برندها داشته باشد. استفاده از تکنیک‌های سئو در یوتیوب نه تنها به افزایش دیدپذیری و تعاملات کمک می‌کند بلکه می‌تواند به جذب مشترکین جدید و افزایش درآمد نیز منجر شود. جستجوگر کلمات کلیدی Ahrefs حجم جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی، تعداد کلیک برای ویدیوهایی که برای اون کلمه کلیدی رتبه‌بندی شدن، کلمات کلیدی مرتبط و موارد دیگه رو بهت میده. کلمه کلیدی و همینطور تنوع کلمات کلیدی رو در توضیحات ویدیو قرار بده. یک توضیحات طبیعی با یک یا دو بار استفاده از کلمه کلیدی هدف بنویس، و همینطور تنوعی از این کلمه کلیدی. کلمه کلیدی اصلی رو توی نوار جستجو تایپ کن و موتور جستجوی یوتیوب مثل گوگل، لیست بلندی از کلمات کلیدی رو پیشنهاد می‌ده.

در دنیای پررقابت یوتیوب، جذب مخاطبان جدید و افزایش تعداد بازدیدها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از عواملی که می‌تواند به بهبود سئوی یوتیوب کمک کند، ساجست یوتیوب است. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا ساجست یوتیوب می‌تواند بر سئوی یوتیوب تاثیر بگذارد و چگونه می‌توان از این ابزار بهره‌برداری کرد. دیسکریپشن یا توضیحات ویدئو، بخشی از محتوای متنی است که در زیر ویدئوی یوتیوب قرار می‌گیرد و به توضیح محتوای ویدئو می‌پردازد. این بخش می‌تواند حاوی کلمات کلیدی، لینک‌های مفید و اطلاعات تکمیلی باشد.

اینفلوئنسرها می‌توانند ویدئوهای شما را در صفحات اجتماعی خود معرفی کنند و به این ترتیب، مخاطبان بیشتری را به کانال شما جذب کنند. همچنین، می‌توانید از وبلاگ‌نویسان بخواهید تا مقالاتی در مورد ویدئوهای شما بنویسند و لینک‌های مربوطه را در وبلاگ‌های خود قرار دهند. سعی کنید ویدیو های که در کانال خود تولید می کنید، کیفیت داشته باشند. نیازی نیست که از تجهیزات حرفه ای استفاده کنید، اما ویدئو شما باید آنقدر واضح باشند که مخاطبان را با متن درگیر سازد. به خاطر داشته باشید که اولین فاکتور موثر بر مشارکت کاربران و میزان نمایش محتوا، موضوع آن است سعی کنید. تلاش کنید که در عنوان و توضیحات کمی از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که کاربران در یوتیوب به دنبال تماشا ویدئو هستند، نه خواندن مقاله؛ بنابراین استفاده از تعداد زیادی از کلمات در دیسکریپشن نمی‌تواند گزینه خوبی برای بهبود سئو یوتیوب باشد. استفاده از لینک‌های مفید و مرتبط در توضیحات ویدئو می‌تواند به بهبود سئو و جذب ترافیک بیشتر کمک کند. این لینک‌ها می‌توانند به وب‌سایت، بلاگ و یا دیگر صفحات اجتماعی شما ارجاع دهند. همچنین، می‌توانید از این لینک‌ها برای معرفی منابع و اطلاعات تکمیلی استفاده کنید که به کاربران کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. تگ‌ها به یوتیوب کمک می‌کنند تا محتوای شما را بهتر درک کرده و به مخاطبان مناسبی نمایش دهد. همچنین می‌توانید از تگ‌های بلندتر (Long-Tail Keywords) نیز بهره ببرید.

این داده ها به شما کمک می کنند تا تصمیم گیری بهتری در انتخاب کلمات کلیدی داشته باشید. و اگر الگوریتم جستجوی یوتیوب شما را انتخاب کند، حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ شما در نتایج جستجوی یوتیوب، رشد خوبی مشاهده می‌کنید. این موضوع به این دلیل است که الگوریتم خودکار یوتیوب متوجه می‌شود که افراد بیشتری فکر می‌کنند محتوای شما پاسخگوی سوالات آن‌هاست. اگر ویدیوهای شما در یوتیوب به وبسایت یا منابع دیگری هدایت می‌شوند، استفاده از Google Analytics می‌تواند بسیار مفید باشد. با این ابزار، شما می‌توانید از عملکرد و ترافیک ویدیوهایتان در وبسایت خود مطلع شوید و اطلاعاتی مانند منابع ترافیک، کلمات کلیدی و غیره را بررسی کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما در انتخاب کلیدواژه‌های مناسب برای سئو ویدیوهایتان کمک کند.

هر چه مخاطب زمان بیشتری را صرف دیدن ویدیو شما کند، الگوریتم یوتیوب، این سیگنال را مبنی بر تعامل بیشتر ثبت کرده و رتبه ویدیو را ارتقاء می‌دهد. ما این مسیر را پیموده‌ایم و ترفندهایی را می‌دانیم که تنها برندگان این رقابت بزرگ از آن باخبرند. در این مقاله، تجربه یوتیوبرهای موفق را به صورت کاملا کاربردی و راحت در قالب آموزش سئو یوتیوب مبتدی تا پیشرفته در اختیار شما قرار می‌دهیم. فراموش نکنید هر گامی که در یادگیری سئو یوتیوب بردارید، یک قدم به صدرنشینی ویدئوهای یوتیوب نزدیک‌تر خواهید شد. گزینه ترنسکریپت کاری می‌کند که حرف‌هایی که در ویدیو زده می‌شود، ترجمه و رونویسی شود.

زیرنویس را هم خودتان می‌توانید به صورت دستی به ویدیو اضافه کنید و هم از ابزار خود یوتیوب استفاده کنید که کارتان را راحت‌تر می‌کند. این کار برای کاربرانی که نمی‌توانند ویدیو را تماشا کنند، مناسب است. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سئو یوتیوب، نوشتن توضیحات (description) قوی و سئو شده است. حتی اگر شما توضیحات ویدیو را به‌روزرسانی کنید، یوتیوب دوباره از اول آن را ارزیابی می‌کند؛ پس بهتر است تا حد امکان آن را سئو شده بنویسید. با توجه به این موضوع که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است، سئوی یوتیوب برای دیده‌شدن در آن حیاتی است.

با بررسی کامنت‌ها و بازخوردهای کاربران، می‌توانید نیازها و علاقه‌های آن‌ها را بهتر درک کنید و محتوای بهتری تولید کنید. این تعاملات به یوتیوب نشان می‌دهند که ویدئوهای شما مورد توجه کاربران هستند و این می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی داشته باشد. بله تصاویر بند انگشتی جذاب و حرفه‌ای می‌توانند نرخ کلیک ویدئوها را افزایش دهند و به یوتیوب نشان دهند که ویدئوی شما برای کاربران جذاب است که این مسئله به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کند. یک ابزار است که می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای یوتیوب از آن استفاده کنید. این ابزار در مورد موضوع محتوا در گوگل تحقیقاتی انجام می دهد که می توانید الهام و ایده برای کلمه کلیدی را دریافت کنید.

دقت داشته باشید که سئو یوتیوب به معنای این است که محتوا برای بیننده و الگوریتم یوتیوب قابل درک باشد. اگر از کلمات کلیدی بیش از اندازه در کپشن استفاده کنید، امکان سردرگمی کاربر وجود دارد، حتی ممکن است از سوی یوتیوب و گوگل شامل جریمه شوید. قبل از آموزش سئو یوتیوب باید بدانید که یوتیوب بعد از گوگل در رتبه دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست. از بین هر 10 ویدئویی که در جستجوی گوگل نشان داده می‌­شود 9 مورد آن مربوط به یوتیوب است.این پلتفرم همواره در حال رشد است و هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدئو روی آن بارگذاری می­‌شود. اما باید بدانیم سئو در یوتیوب چگونه است تا ویدئوی ما در این دریای بزرگ غرق نشود! همچنین، باید به عوامل دیگری مانند نیاز کاربران، رقابت در صنعت مربوطه و الگوریتم‌های جستجوی یوتیوب توجه کنید.

شما باید جستجوی کلمات کلیدی را به طور خاص برای پلتفرم یوتیوب انجام دهید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی به این معنا است که زبان کاربر را درک کنید تا از طریق آن به کلمه کلیدی مناسب و محتوای مرتبط دست پیدا کنید. شما باید مخاطب هدف و منبع ترافیک را بشناسید، سپس تحقیقات کلیدی را انجام دهید. بنابراین تحقیق کلمات کلیدی بخش مهم و ضروری در سئو یوتیوب به شمار می آید. مثل تمام موتورهای جستجو، یوتیوب با مطابقت دادن عبارت جستجوشده از سوی کاربران با مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین نتایج کار می‌کند. این یک ابزار تحلیل و بهینه‌سازی سئو برای یوتیوب است که به شما اطلاعاتی مفصل در مورد عملکرد ویدیوهایتان و رقبا ارائه می‌دهد.

تحلیل سن، موقعیت و علایق مخاطب واقعیت میتونه کمک کنه تغییرات هوشمندانه ایجاد کنی. این ویژگی پیدا کردن رایج‌ترین عبارات جستجو برای موضوع ویدیوت رو ساده می‌کنه. با فرض اینکه بیننده‌ها می‌تونن صدا رو بشنون، زیرنویس‌ها ترجمه مفیدی به زبان‌های مختلف ارائه می‌کنن. همچنین، یک تصویر بندانگشتی سفارشی با لوگوی شرکت به یاد موندنی‌تره و در انبوه ویدیوها گم نمیشه. به همین دلیله که ما پیشنهاد می‌کنیم جذاب‌ترین اطلاعات رو در ابتدای توضیحات قرار بدی. بعد، می‌خوای از این دانش استفاده کنی تا مخاطب هدف رو انتخاب کنی، یک برنامه برای کانالت تهیه کنی و اهداف رشد رو تعیین کنی.

عنوان‌هایی که حاوی کلمات کلیدی مرتبط هستند و خلاصه‌ای از محتوای ویدئو را به کاربران می‌دهند، بیشتر به چشم می‌آیند و احتمال کلیک بر روی آن‌ها بیشتر است. این افزونه از دیگر ابزارهای ضروری است که می توانید برای یوتیوب استفاده کنید. این برنامه می تواند با حساب یوتیوب شما یکپارچه شده و کارهایی همچون تحقیق کلمه کلیدی و بهینه ‌سازی ویدیو را انجام دهید. این ابزار به جای اینکه شما را وادار به تفسیر اعداد کند، کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهد که بر اساس حجم جستجو و رقابت انتخاب شده اند. با ابزار هوش مصنوعی برای سئو یوتیوب، بهینه سازی را اصولی انجام دهید.

این تبلیغات شامل یک تصویر کوچک، عنوان و توضیح کوتاه هستند و می‌توانند به جذب ترافیک بیشتر به ویدئوهای یوتیوب کمک کنند. تبلیغات نمایش به ویژه برای جذب کاربرانی که در حال مرور ویدئوها هستند، موثر هستند. توضیحات ویدئو مکان مناسبی برای قرار دادن CTA‌ها و لینک‌های مرتبط است. می‌توانید از مخاطبان بخواهید که به وب‌سایت شما سر بزنند، در خبرنامه ثبت‌نام کنند یا محصولات و خدمات شما را بررسی کنند. استفاده از لینک‌های قابل کلیک در توضیحات می‌تواند به جذب ترافیک بیشتر و افزایش تعاملات کمک کند.

سعی کنید مخاطبان را به نوشتن نظرات، لایک کردن یا اشتراک گذاری تشویق کنید و نتایج را به پاسخ دادن به نظرات آن ‌ها اختصاص دهید. از نظر موتور جستجو هر زمانی که بتوانید با مخاطبان بیشتر ارتباط بگیرید، محتوای شما جذابیت بیشتری خواهد داشت. بسیاری از افراد به دنبال بازدید بیشتر، دریافت کامنت های بیشتر و افزایش تعداد اعضای خود در کانال و همچنین افزایش تعداد ورودی های خود از سمت گوگل هستند. کلمات یا عباراتی که کاربران در یوتیوب جستجو می‌کنند، کلمات کلیدی نامیده می‌شوند. چرا که با کمک این کلمات است که شما می‌توانید هم توجه کاربر و هم الگوریتم‌های یوتیوب را خود جلب کنید.

یوتیوب به دنبال نمایش محتواییست که بیشترین رضایت را برای کاربران داشته است. فراموش نکنید که برای استفاده از همه ابزارهای بالا، به آموزش صحیح و یک راهنمای کامل سئو یوتیوب نیاز دارید. یوتیوب این سیگنال‌ها را با هم ترکیب می‌کند و مشخص می‌کند که ویدیوی شما برای درخواست کاربر، چقدر مرتبط، محبوب یا جذاب است. تیوبرز اولین آکادمی تخصصی یوتیوب، مجموعه جوانی است که با هدف درآمد مناسب و گسترش دانش یوتیوب مارکتینگ در سطح جامعه، به علاقه‌‌مندان، خدمات و دوره‌های آموزشی هوشمندانه ارائه می‌دهد. با تحلیل این اطلاعات، نقاط قوت و ضعف کانال یوتیوب را شناسایی کرده و می‌توانید برای ارتقا و بهبود آن استراتژی‌های موثری را آماده کنید. با جستجوی نام ربات موردنظر در تلگرام (نام ربات@) شروع کنید و پس از فشردن دکمه Start لینک ویدیوی یوتیوب را به ربات ارسال کنید تا فایل ویدیویی را دریافت نمایید.

در تگ­ها نیز از حدود 500 کاراکتر استفاده کنید و تگ­ها را با علامت “” از هم جدا کنید. مثلا به جای استفاده از کلمات جداگانه “آموزش” و “میکاپ” از یک کلمه “آموزش میکاپ” استفاده کنید. همیشه خودتان را جای کاربر بگذارید و تگ­هایی را بنویسید که او دوست دارد. در نظر داشته باشید گوگل از بک­لینک‌­ها در بررسی سئو و رتبه سایت­ها استفاده می­کند اما یوتیوب این ویژگی را ندارد و فقط روی تعامل کاربران با ویدئو متمرکز است. وقتی کلمه کلیدی را تعیین کردید آن را وارد نام ویدئو کنید تا یوتیوب موضوع ویدئوتان را بداند. سعی کنید کلمات کلیدی طولانی‌تر استفاده کنید تا خاص‌­تر باشد مثلا “آموزش میکاپ برای تازه‌­کاران” کلمه بهتری نسبت به “آموزش میکاپ” است.

با جستجوی این دستور میتوانید ببینید که در حال حاضر چه مقدار محتوای ویدیویی در یوتیوب با این عبارت کلیدی وجود دارد. در تمام رسانه‌های اجتماعی فضای مجازی، هشتگ به کاربران کمک می‌کند تا محتوای دلخواهشان را سریع‌تر پیدا کنند. یوتیوب هم از این موضوع غافل نیست و شما می‌توانید با اضافه کردن هشتگ به توضیحات و عنوان ویدیو، به کاربران کمک کنید ویدیوی شما را زودتر پیدا کنند. اگر سایت پر بازدیدی دارید می توانید لینک ویدیو و محتوای کانال یوتوب را در آن قرار دهید و از کاربران خود بخواهید تا بر روی آن کلیک کنند.برای ویدیو های خود پلی لیست تهیه کنید. پلی لیست ها به صورت خودکار هر ویدیو در لیست را یکی پس از دیگری پخش می کنند که این باعث می شود تعداد بازدید های ویدیو های شما به شدت بالا رود.

CTA‌های بصری مانند دکمه‌ها و بنرها می‌توانند توجه بیشتری را جلب کنند و مخاطبان را به اقدامات مورد نظر ترغیب کنند. همچنین، استفاده از CTA‌های متنی در طول ویدئو نیز می‌تواند موثر باشد. این CTA‌ها می‌توانند به صورت جملات کوتاه و جذاب در طول ویدئو نمایش داده شوند. هرچه هم که کاربران بیشتری روی یک ویدیو کلیک کنند؛ یعنی نرخ کلیک بالاتری پیدا کند، ارزش آن پیش چشم یوتیوب بیشتر می‌شود. لازم نیست از تجهیزات خیلی حرفه­‌ای استفاده کنید اما ویدئو باید آنقدر واضح باشد که کاربر را درگیر کند.

در حال حاضر یوتیوب این الگوریتم را ندارد، اما خیلی بسیار مشابه با این سیستم عمل می‌کند. برچسب‌ها به یوتیوب کمک می‌کنند تا به موضوع و محتوای ویدئوی شما پی ببرد. با انتخاب برچسب‌هایی که موضوع اصلی ویدئو را نشان می‌دهند، می‌توانید به یوتیوب کمک کنید که ویدئوهای مرتبط و پیشنهادی شما را به کاربران نشان دهد. ابزاری است که تحقیقات کلمه کلیدی را انجام می دهد تا سازنده محتوا بتواند در نتایج جستجوی یوتیوب رتبه خوبی را دریافت کند. علاوه بر این می توانید به اطلاعات جامعی در مورد تعامل کاربران دست پیدا کنید. معیارهای اصلی که الگوریتم یوتیوب برای بهینه سازی در نظر می گیرد، بر اساس تعامل و رضایت کاربر است.

بهینه‌سازی زودهنگام ویدیوهات برای این کلمات کلیدی شانس بهتری برای رتبه‌بندی بالاتر در این نتایج جستجو بهت میده. ربات‌های جستجو نمی‌تونن محتوای ویدیو رو ببینن، فقط کد منبع ویدیوت رو بررسی می‌کنن. با قرار دادن کلمه کلیدی هدف در نام فایل ویدیو، الگوریتم یوتیوب می‌تونه نام فایل و همه کدهایی که موقع آپلود باهاش میاد رو بخونه. بهینه‌سازی ویدیوها می‌تونه نتایج دلخواه رو در یوتیوب به دست بیاره و حتی رتبه شما رو در موتور جستجوی گوگل هم بهتر کنه. گوگل پیشنهاد می‌کنه که برای بهبود دیده شدن و تعامل، ویدیوهاتون رو بهینه کنید. Ahrefs  یکی از ابزارهای قوی در سئو است که می‌تواند کلمات کلیدی را بسیار دقیق برای شما تحلیل کند.

آیا می‌دانید تعداد کاربران فعال یوتیوب در ماه بالغ بر دو میلیارد نفر است؟ یعنی با آموزش سئو یوتیوب می‌توانید به جمعیت عظیمی از مخاطبان دسترسی پیدا می‌کنید. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تکنیک های مهم در مورد بهینه سازی و سئو یوتیوب آشنا کنیم؛ کسب رتبهٔ برتر در یوتیوب، سخت نیست! اول باید یک ویدیوی مفید و باکیفیت بسازید و بعدطبق اصول و نکات سئو ویدیو یوتیوب که در این مقاله به شما یاد دادیم، آن را بهینه کنید. در کنار امکانات مختلف، Ahrefs ویژگی Keywords Explorer خود را در اختیار کاربران قرار داده است که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات کاربردی در رابطه با کلمات کلیدی مدنظر خود به دست آورد. به عنوان مثال می‌توان نتایج را بر اساس موتورهای جست‌وجو مختلف از جمله یوتیوب فیلتر کرد. دقیقاً به همین صورت یوتیوب می‌تواند ویدئوهای شما را به افراد بیشتری معرفی کرده که این مورد در نهایت باعث افزایش بازدید ویدئوهای شما می‌شود.

روزهای آخر سال که همه مردم به فکر خرید هستند، یک فرصت طلایی برای کسب‌وکارهاست. حتما می‌دانید که ولنتاین یکی از بهترین فرصت‌ها برای افزایش فروش است؛ اما آیا خود را برای این روز آماده کرده‌اید؟ چه برنامه‌ای برای جذب... برای افزایش ترافیک سایتتان زحمت زیادی کشیده‌اید و هزینه کرده‌اید، اما هنوز فروش بالایی ندارید؟ معلوم نیست مشکل از کجاست؟ اصلا چگونه ممکن... برای مثال به‌جای انتخاب موضوع بررسی تکنولوژی‌های روز؛ به صورت تخصصی محصولات اپل را بررسی کنید. بد نیست بدانید که انتخاب یک موضوع تخصصی یکی از تکنیک‌های بازاریابی است که نیچ‌مارکتینگ نام دارد.

تامنیل عالی می توانند ترافیک و زمان تماشای شما را به شدت افزایش دهند و منجر به رتبه بندی جستجوی بالاتر نه تنها در یوتیوب، بلکه در موتورهای جستجو نیز شوند. این می تواند ابزاری برای ترغیب کاربر برای دسترسی به ویدیو باشد، زیرا قسمت اولیه آن در نتایج جستجو ظاهر می شود – بنابراین سعی کنید اطلاعات اصلی را در ابتدای متن نگه دارید. برای انجام این کار، باید کد منبع صفحه ویدیو را باز کنید (با کلیک راست روی آن) و به دنبال «کلمات کلیدی» درون آن بگردید. هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را در یوتیوب تایپ می کند، ربات های پلتفرم تمام کانال ها و ویدیوها را جستجو می کنند تا بهترین نتایج را به ترتیب مرتبط به کاربر ارائه دهند. به عنوان مثال، وقتی به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید، معمولاً یک امکان جستجو در آنجا وجود دارد که محتوای داخلی را پیدا می کند. اجرا کنندگان ویدیو مستقیم به دوربین نگاه می‌کنند و متن روی صفحه بیشتر برای این است که نشان دهد ویدیو قرار است درباره چه چیزی صحبت کند.

سئو یوتیوب به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای بهینه سازی در بازاریابی دیجیتال، روشی استراتژیک برای افزایش دیده شدن ویدئوها و جذب مخاطبان هدف در این پلتفرم است. با توجه به اینکه یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان محسوب می شود، رقابت بر سر جلب توجه کاربران در این فضا به شدت بالاست. الگوریتم یوتیوب بر اساس فاکتورهایی مانند کلمات کلیدی، تعامل کاربران (لایک، کامنت، اشتراک گذاری)، زمان تماشا، ویدئوهای پیشنهادی و کیفیت محتوا، محتواها را رتبه بندی می کند. علاوه بر این، بهینه‌سازی عنوان و توضیحات ویدیوها می‌تواند بهبود رتبه ویدیو در نتایج جستجوی یوتیوب را به همراه داشته باشد. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهینه در عنوان و توضیحات، احتمالاً ویدیو شما در جستجوهای مرتبط نمایش داده خواهد شد و کاربران بیشتری به آن دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین، بهینه‌سازی عنوان و توضیحات می‌تواند باعث جذب ترافیک هدفمند و افزایش تعداد بازدید ویدیوهای شما شود.

استفاده از کلمات کلیدی در دیالوگ ویدیو باعث می‌شود که مخاطب شما با آن عبارات ارتباط بهتری برقرار کند و احساس کند که ویدیو پاسخ دقیقی به جستجوهای او ارائه می‌کند. بنابراین ممکن است مدت زمان بیشتری را صرف مشاهده ویدیوی شما کند و تعاملاتی مانند لایک و کامنت مخاطب نیز افزایش یابد. مخاطبی که شما را سابسکرایب می‌کند به طور مداوم از انتشار ویدیوهای جدید شما باخبر می‌شود و کم کم می‌توانید یک جامعه مخاطب وفادار ایجاد کنید. فراموش نکنید که درخواست کلامی سابسکرایب می‌تواند در ابتدا یا انتهای ویدیو قرار گیرد و با افزودن دکمه‌های جذاب گرافیکی یا انیمیشن باعث افزایش سابسکرایب یوتیوب شود. شما می‌توانید برای تشویق بیشتر مخاطب از عباراتی مانند”  اگر این ویدیو برای شما مفید بود، حتما کانال را دنبال کنید و آن را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید” استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که این تمرکز یوتیوب و گوگل است و باید مال شما نیز باشد. و نه، برای موفقیت در اینجا نیازی به تنظیم ویدیوی گران قیمت ندارید – فقط یک گوشی هوشمند یا دستگاه دیگری که قادر به ضبط ویدیو است، که احتمالاً قبلاً دارید. بعلاوه، همه این کار را انجام می دهند، بنابراین خطر گم شدن ویدیوی خود را در این میان می بینید. ما نمی گوییم که باید به آن اعداد پایبند باشید، خوب؟ این یافته‌ها تنها به ارائه راهنمایی کمک می‌کنند. بنابراین ارزش آن را دارد که روی ویدیوهای طولانی تر که حدود 10 دقیقه هستند سرمایه گذاری کنید.

بنابراین یک ویدیوی محبوب در فیس بوک یا توییتر از نظر سئوی یوتیوب اهمیت چندانی ندارد. زیرنویس‌های بسته یا CC، تجزیه و تحلیل محتوای ویدیوی شما را برای Google بسیار آسان‌تر می‌کنند – هوش مصنوعی در تشخیص متن از طریق صدا موفق‌تر است. گوگل می‌تواند زیرنویس‌های بسته‌ای که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود برای ویدیوی شما پیشنهاد کند، اما بهتر است خودتان آن را بسازید. به این ترتیب از هرگونه اشتباه ناشی از لهجه، مشکلات تلفظی یا فقط کیفیت ضعیف صدا جلوگیری خواهید کرد. سئوکاران یوتیوب معتقدند که برچسب ها مشابه کلمات کلیدی کار می کنند، بنابراین سعی می کنند بهترین برچسب ها را از سایر ویدیوهای موفق قرض بگیرند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/